Ne tragem din maimuță? Sau… invers?!

Posted: 9 Martie 2012 in Uncategorized


La sfârșitul anilor ˇ80, în școala generală, așteptam cu emoție clasa a v-a (dacă îmi amintesc bine), mai ales că aflasem cu câteva luni înainte că anul școlar viitor, vom avea o nouă materie, și-anume Istoria: din cele mai vechi timpuri….Mi-am zis: acum e momentul; am atâtea întrebări, la care în sfârșit voi găsi răspunsul. Nelămuririle mele erau mai vechi, de vreo doi-trei ani. (Eram prin clasa a III-a când am citit prima dată într-o Biblie ilustrată, în alb-negru, despre Dumnezeul Acela bătrân, cu barbă, cu haine largi și lungi; care a făcut cerul, pământul, pe om, animalele și toate celelalte lucruri. N-am înțeles atunci prea multe și nici nu avea cine să-mi explice -trăiam într-o familie de credință Ortodoxă). Anul școlar a început cu bine, cu Istoria pe bancă, doar că lipsea ceva; nu găseam nimic din ce mă așteptam. Nu primeam răspuns la întrebările mele teologice despre Dumnezeu, despre Adam și Eva, și despre tot ce citisem eu în Biblie. Din contră, încă de pe primele pagini ale cărții am dat peste niște ființe păroase, amărâte, gârbovite, mergând în patru labe în prima poză, pentru ca la final, după multe ˝exerciții˝, în ultima imagine să arate a om (chiar dacă nu era). Am înțeles până la urmă, cu ajutorul profesoarei, că creatura asta preistorică a evoluat așa de mult în timp, încât a ajuns, după milioane de ani să semene cu mine. Și mai mult de-atât, eu sunt un descendent al acestei rase. Hmm! Oare să fie așa? Bineînțeles că nu! Iată cum s-a ajuns aici: la 12 februarie 1809, se năstea în Anglia, omul, care la maturitate avea să influențeze (ba chiar să schimbe) total și pentru totdeauna Istoria, Biologia, Zoologia și concepția omului despre lume și viață. Numele lui este Charles Darwin. Lucrările lui au avut o influență foarte puternică în lumea științifică a acelor vremuri, iar mai apoi și asupra religiei, politicii cât și a vieții de zi cu zi a omului simplu. Nu vreau să despic firul în patru în aceasta postare, dar am citit în urmă cu o lună aici: http://www.semneletimpului.ro/stirescurta/Ziua-lui-Darwin-va-fi-sarbatorita-in-biserici-5341.html că mai mult de 800 de congregații creștine, evreiești, unitariene și altele, vor sărbătorii în 12 Februarie ˝Weekendul Evoluției˝. Deci, unele biserici creștine nu mai au nimic de sărbătorit, așa că li se pare interesant, ca într-o lume din ce în ce mai departe de Dumnezeu, în loc să vestească Evanghelia celor pirduți, fac banchete și aduc omagii celui care i-a săpat groapa lui Dumnezeu. Am rămas perplex! Omul care L-a ironizat într-un asemenea mod pe Domnul este sărbătorit în biserici? Unde-am ajuns?
Atunci mi-am adus aminte de o poezie veche. Nu știu cine este autorul, dar este una inspirată, relevantă. Departe de mine gândul de a-l ironiza pe Darwin ca persoană (au făcut-o alții), în schimb ironizez lucrarea lui, operele lui și consider că sunt bune doar de aruncat la coșul de gunoi. O lucrare drăcească menită să sucească mințile celor slabi în credință, și să liniștescă conștiința celor vânduți păcatelor de orice fel. Activ sau pasiv, Darwin este responsabil în mare măsură de ororile Holocaustului din anii ˇ40, efectele negative pe care le-a avut și le are Comunismul asupra societății moderne, milioanele de vieți curmate cu egoism înainte de a se naște, și multe altele, care, le vom afla (poate?!) în Ziua Judecății. Un vers dintr-o cântare care îmi vine acuma în minte spune așa: EXISTĂ DUMNEZEU! EXISTĂ DUMNEZEU CU-ADEVĂRAT! În ciuda influenței pe care o câștigă Darwinismul la nivel mondial, și efectele lui, nimeni nu v-a putea fura Credința și Nădejdea in Dumnezeu, celui cu-adevărat născut din nou.

REVOLTA UNEI MAIMUȚE.

Odată, o maimuță, din neamul anecdotic
Venind la sfat pe-o creangă de arbore exotic
A zis: Atențiune! Sunt foarte afectată!
Căci circulă prin lume-o vorbă, deloc adevărată.

Că omul ar descinde din buna noastră rasă
Și însăși ideea aceasta-mi pare odioasă!
Ați pomenit vreodată divorțuri printre noi?
Copii lăsați pe drumuri, sau strigăt de război?

Cine-a văzut în hoardă la noi bolnavi mintali
Drogați, lacomi de cărnuri, sau homosexuali?
Escroci, bandiți, gherile, sau vreo tutungerie?
În neamul nostru nobil, nu vezi așa prostie.

Noi n-avem mafii crude, în știrbea noastră-aleasă
Nici teroriști, nici dogme, nici luptele de clasă.
Cât am bătut eu jungla, scuzați, n-am observat
În obștea maimuțească, vreun cocotier privat.

Nici garduri, și nici paznici; nici pui murind de foame
Sau omorâți în taină, de așa zise ˝mame˝.
Nu veți vedea vreodată, cât soarele și luna
O minte de maimuță, dospind în ea minciuna.

Chiar dacă-aș fi silită de vre-un laborator
N-aș deveni portbâtă, și nici informator.
Și iată înc-un lucru, din lumea mea de jos:
La noi nu se întâmplă război religios.

Nici sfinte inchiziții, nici libertăți în lanțuri
Nici chefuri după care, să ne culcăm în șanțuri.
Nici ordine mondială, nici naționalism;
Și nici vreo îndoială, ce-aduce ateism.

E-adevărat că omul a coborât la noi,
Dar nu, fiți rezonabili:
N-A COBORÂT DIN NOI!

Lasă un răspuns

