Îngerul Meu va merge înaintea ta

Posted: 7 Iunie 2012 in Uncategorized

Unul din cei mai frumoși psalmi din Scriptură, psalmul 91, vorbește pe larg despre paza și protecția pe care Dumnezeu o oferă credinciosului; celui care îL ia pe El ca scut și pavăză. Versetele 9 până la 12 spun:
˝ Pentru că zici: Domnul este locul meu de adăpost! și faci din Cel preaînalt turnul tău de scăpare, de aceea nicio nenorocire nu te va ajunge, nicio urgie nu se va apropia de cortul tău. Căci El va porunci îngerilor Săi să te păzească în toate căile tale; și ei te vor duce pe mâini, ca nu cumva să-ți lovești piciorul de vreo piatră.˝
Citeam recent, într-o revistă, relatarea cunoscutului locotenent-general Georg von Viebahn: ˝O mamă a fost trezită noaptea de copila sa care dormea lângă ea. ˝Micuța i-a spus emoționată: Mămico, acolo în ușa sufrageriei se află un înger care îmi face încontinuu cu mâna. Pot să mă scol și să merg la el?˝ Mama, care credea că e doar un vis, a încercat să o liniștească pe fetiță și să o determine să adoarmă la loc, dar la scurt timp micuța a spus din nou: ˝Mamă dragă, îngerul acela frumos continuă să îmi facă cu mâna. Nu visez; îl văd foarte clar. Lasă-mă să merg la el!˝ Mama a crezut că fiica ei s-ar liniști dacă i-ar împlini dorința, și i-ar arăta că nu este nimeni în camera alăturată. Astfel a învelit-o pe micuță cu o pătură să îi țină de cald, și a dus-o în sufragerie. Nici nu au ajuns bine acolo, că au auzit un troznet. Teracota din dormitor se prăbușise și acoperise pătuțul fetiței cu dărâmăturile ei. Cu cât drag și-a strâns mama iubita copilă lângă inima ei, și cât de sinceră a fost rugăciunea ei de mulțumire pentru minunea pe care o făcuse Domnul în viața lor! ˝

Citind această întâmplare impresionantă, mi-am adus aminte de un lucru care mi s-a întâmplat în urmă cu vreo șase ani: Renovam o clădire veche, și în timp ce, îngenuncheat, dăltuiam, încercând să îndepărtez porțiuni de beton dintr-un prag vechi, pentru a monta o ușă nouă, meșterul îmi spune la un moment dat că ar trebui să-mi schimb poziția; să intru în încăpere și de acolo să încerc să sparg cu dalta – înspre exterior. Am murmurat; știam că eu am dreptate. Le încercasem pe toate înainte, iar asta dădea rezultate bune. Totuși, la insistențele lui, am acceptat să schimb metoda de lucru. După primele lovituri de ciocan din noua locație, o parte din streașina zidită în formă de semiarcadă, se desprinde, și vreo două sute de kilograme de cărămidă și mortar, devenite acum moloz, aterizează exact în locul pe care îl părăsisem în urmă cu treizeci de secunde; exact pe acel metru pătrat unde îmi desfășurasem înainte așa de încântat activitatea. Am rămas perplex. Eram puțin rănit la o mână, dar încercam să-mi imaginez, cu viteza gândului, ce se putea întâmpla dacă rămâneam acolo.
Nu am văzut niciodată îngeri, dar i-am simțit de atâtea ori (mai ales în acel context 🙂 ). Nu mi-au șoptit niciodată la ureche, dar parcă uneori auzeam pe cineva nevăzut și mă îndruma să fac altfel de cum aș fi vrut eu. De multe ori am oprit mașina ˝din instinct˝ înainte de trecerea de pietoni, dându-mi seama că de fapt cineva traversa, iar eu nu îl văzusem înainte.
Fiecare are experiențele lui din acest punct de vedere; unul mai interesante decât ale celuilalt. Cert este că încă din primele zile de viață ale omului, pe acest pământ, Dumnezeu trimite pe îngerii Săi să tăbărască în jurul celor ce se tem de El. Și nu numai, ci și celor care nu îL iubesc, dorind ca prin aceasta să le deschidă ochii, pentru a-I recunoaște suveranitatea și dragostea pe care o are pentru fiecare din noi.
Se cuvine ca toată adorarea, mulțumirea și slava să o aducem nu îngerilor, ci Celui ce trimite pe îngerul Său la lucru; Lui Dumnezeu Însuși.

Comentarii
  1. mircand spune:

    salutare sandu,acum citind postarea ta mi-am adus aminte de ceea ce am patit si eu chiar saptamana care a trecut ,am vazut un coleg oprit pe un drum national si gandindu-ma ca as putea sa-l ajut cu ceva ,ma opresc imediat dupa traylerul lui si ma duc in partea din spate a remorcii lui unde verifica ceva ,gasise problema si se ducea dupa scule la cabina iar eu vrand sa-l intreb ceva ies din spatele remorcii si dau sa merg spre cabina ,dar un sofer care venea din sensul opus incerca sa depaseasca convoiul care se formase inaintea lui si trece foarte aproape de mine cu o viteza care m-a inghetat!ganduriile imediat mi-au zburat la Dumnezeu ,apoi la familie si toata dupamasa la fel!a fost foarte neglijent din partea mea dar Dumnezeu m-a lasat sa cuget si mi-a mai dat zile ca sa nu raman la fel!
    ma gandesc ca Dumnezeu de multe ori ne scapa si fara sa ne dam seama prin ce pericol trecem,ma unesc si eu la multumirea si adorarea care numai El le merita !

    • alexpop7620 spune:

      De n-ar fi fost Domnul de partea noastră, s-o spună acum Israel. Și eu , și tu, și până la urmă toți oamenii, beneficiem de protecția Domnului, într-un fel sau în altul. Salutări, și să fi mai atent! 🙂

Lasă un răspuns

