Într-adevăr, cerurile spun slava lui Dumnezeu

Posted: 11 Noiembrie 2012 in Uncategorized

˝Cerurile spun slava lui Dumnezeu, și întinderea lor vestește lucrarea mâinilor Lui.˝ (Ps.19:1)

De multe ori mi s-a ivit NEȘANSA, în discuții particulare sau în lumea virtuală, de a mă erija în avocatul lui Dumnezeu, în legătură cu Creațiunea Sa minunată. Spun NEȘANSĂ, pentru că îmi dau seama cât de neștiutor am fost, cât de neînsemnat, în comparație cu ceea ce eu vroiam să scot în evidență. Acum, după ce am citit câteva cărți și articole în domeniu, am ajuns la concluzia că Dumnezeu nu are nevoie de avocați care să-I susțină cauza în fața ateilor și a adepților Evoluționismului. Minunățiile naturii, splendoarea Universului în complexitatea lui infinită, viața și modul în care este întreținută de Creatorul, vorbesc de la sine despre faptul că există un Artizan: Dumnezeul Iehova.
Am dat recent peste un articol într-o revistă creștină, articol din care vreau să citez în rândurile de mai jos un pasaj referitor la măreția Domnului văzută în lucrurile create de El. Cu ochiul liber vedem puțin (și totuși destul), dar atunci când apelezi la tehnologia în domeniu, totul pare mult mult mai complex și mai sofisticat decât ne-am putea noi imagina, și-atunci Psalmistul David are dreptate când afirmă că ˝Cerurile spun slava lui Dumnezeu…˝

˝Doar în galaxia noastră, Calea Lactee, există aproximativ 200 de miliarde de stele. Să nu uităm faptul că Universul este format din sute de miliarde de galaxii. Astronomii apreciază numărul total al stelelor din partea observabilă a Universului la 10 la puterea 25 (adică 10 urmat de 25 de zerouri), dar numărul real nu îl poate cunoaște niciun om. Un computer, care într-o singură secundă ar putea număra de la 1 până la 10 miliarde, ar avea nevoie de 30 de milioane de ani pentru numărarea stelelor. Așadar, este cu totul adevărat cuvântul spus de profetul Ieremia: ˝Ca oștirea cerurilor, care nu se poate număra, și ca nisipul mării, care nu se poate măsura…˝ (Ieremia 33:22)
Diametrul planetei noastre este de 12.754 km. Cea mai mare stea, Alpha Herculis, are în sistemul ei un diametru de 250 de miliarde de km, cuprinzând de 180.000 de ori diametrul Soarelui. Întregul nostru sistem planetar, cu diametrul lui mediu de 11,8 miliarde de km, ar încăpea în aceasta de 21 de ori. O sondă cu o viteză de 40.000 km/h ar avea nevoie de 700 de ani pentru a traversa Alpha Herculis.
În raport cu întreg Universul, masa populației Pământului nu este mai mare decât o bacterie. O secundă lumină cuprinde 300.000 de km. Cea mai îndepărtată stea (numită Quasar) din constelația Fecioarei se află la o distanță de aproximativ 12,4 miliarde de ani lumină, iar cunoscuta nebuloasă Andromeda are o întindere de 150.000 de ani lumină. Dacă am înțepa cu un ac cu gămălie o fotografie de dimensiunea unei vederi a acestei galaxii, înțepătura ar corespunde unei găuri de 600 de ani lumină. Dacă un avion cu reacție ar putea traversa gaura aceasta cu viteza sunetului, zborul ar dura 650 milioane de ani.˝
Sursa: Revista ˝STRIGĂTUL DE LA MIEZUL NOPȚII˝, nr. 8-2012, în care autorul articolului, Norbert Lieth, îl citează pe Werner Gitt, din cartea: ˝Semnale din Cosmos-de ce există stele.˝

Deși articolul continua cu multe alte date, mă opresc aici și recunosc, sincer, că aceste cifre m-au bulversat, am fost nevoit să citesc de mai multe ori articolul pentru a înțelege, într-un mod infinit de limitat, grandoarea Universului. Gândindu-mă la toate acestea, nu-mi rămâne decât să mă întreb ca și Iov, altădată: ˝Ce este omul, ca să-Ți pese atât de mult de el, ca să iei seama la el, să-l cercetezi în toate diminețile și să-l încerci în toate clipele?˝ (Iov 7:17)
La această întrebare, există un singur răspuns: DRAGOSTEA. Dragostea lui Dumnezeu pentru niște ființe neînsemnate, ființe netrebnice, care, în fiecare zi, se îndepărtează tot mai mult și cu viteza luminii de Cel care le-a creat, și pentru care și-a arătat toată iubirea, dăruindu-le pe Fiul Său, Domnul Isus Cristos, ˝pentru ca oricine crede în El să nu piară, ci să aibă viața veșnică.˝ (Ev. Ioan 3:16)

Lasă un răspuns

