Pocăința în ultimul moment al vieții este o iluzie

Posted: 3 Decembrie 2012 in Uncategorized

Am auzit de nenumărate ori în ultimii 20 de ani afirmații de genul: ˝cu cinci minute înainte de a muri, mai este o șansă să te întorci la Dumnezeu˝, sau, ˝la ultima suflare, încredințează-ți viața și eternitatea în mâinile Domnului˝, și multe altele de felul acesta. Eu însumi am crezut asta mult timp și am propagat-o ocazional. A venit însă vremea în care am ajuns la concluzia că astfel de afirmații nu sunt decât mesaje subtile ale Diavolului în încercarea de a-i face pe oameni să treacă pe lângă șansa mântuirii, ocazia de a se preda în brațul Domnului-ASTĂZI. Pretenția că Dumnezeu te mântuiește în ultimul moment al vieții, întocmai ca pe tâlharul de pe cruce, este una iluzorie. Da, Domnul Isus l-a mântuit pe tâlhar. Dar în ce condiții? Omul acesta nu și-a petrecut timpul îndeletnicindu-se cu cele sfinte, și nici nu a fost unul care și-a omorât timpul colindând sinagogi și biserici, în căutarea sfințeniei și neprihănirii (măcar a uneia formale), ci era un tâlhar ˝de profesie˝, unul care își merita osânda de a fi atârnat pe o cruce. Sentința: ˝CONDAMNAT LA MOARTE˝ era una cât se poate de justă în cazul lui, și asta o recunoaște ortacul său, răstignit împreună cu el. Omul acesta a profitat din plin de întâlnirea cu Domnul, nu a aștepta o altă ocazie sperând că va supraviețui crucii, și poate poate, după ce își ˝va face plinul˝ în viața aceasta, va rosti o rugăciune pe patul morții și va intra cu mare fast în Viața de Apoi.

Cunosc oameni, chiar apropiați ai mei, care vin ocazional la evanghelizări în cadrul bisericii, mai ridică o mână sus în semn de predare (oare pentru a câta oară?) și mai varsă o lacrimă, dar atât: o emoție de moment. De mâine totul reintră în normal, adică știu că trebuie să facă pasul, dar asta, cu cinci minute înainte…. Mai mult decât orice ne-am imagina noi, Dumnezeu cunoaște atitudinea inimii noastre cu privire la chemarea Sa la pocăință pe care ne-o adresează tuturor.
Clipul de mai jos l-am găsit întâmplător pe YouTube, omul acesta care vorbește într-o engleză stricată nu știu dacă este vreun predicator, și nici nu contează asta, cert este că spune un adevăr scriptural: ˝Nu amâna ziua întoarcerii tale la Dumnezeu. Ziua de mâine nu există.˝

Comentarii
  1. cornelilioi spune:

    Foarte corect spus. Impartasesc aceiasi opinie. In anul 1993 am participat la o inmormantare in USA. Un barbat in varsta de 86 de ani….sotia dansului a fost pocaita de tanara si a dus o viata de persecutie totala din partea sotului. In anul 1991 a murit. Acest barbat a continuat aceasi viata de necrestin cu toate ca si copiii dansului erau pocaiti. In 1993 s-a imbolnavit foarte grav, aproape ca si-a pierdut si mintile dar un pastor l-a botezat pe patul de moarte si la inmormantare l-a bagat ca si preotii ortodocsi direct in sanul lui Avraam, comparandu-l cu talharul de pe cruce. Ce bucurie pe capul lui (a pastorului respectiv) ca are un snop.

    Atunci am realizat ce batjocura s-a oficializat. Pocainta nu inseamna a incerca doar sa treci pragul mortii. O viata intreaga a fost casatorit cu o crestina, a avut copii crestini, si-a batut joc de toti pocaitii si apoi cu mintea jumatate pierduta a marturisit ca vrea sa mearga in rai numai de frica iadului? Personal nu cred in asa convertire si ma bucur ca mai gandesc unii ca mine, chiar daca la 19 ani distanta.

  2. Pop Alexandru spune:

    Frate Cornel, aveți perfectă dreptate. Pe Dumnezeu nu-L ducem cu ˝zăhărelul˝. El cunoaște atitudinea inimii omului, oricât ar încerca el să se prefacă. Cunosc și eu cazuri, din păcate, de oameni care pe ultima sută de metri au cerut botezul în apă, conștienți fiind totuși o viață întreagă de lucrul acesta dar amânându-l pentru mâine; întotdeauna … mâine, deși Cuvântul spune: ASTĂZI.
    Domnul să vă binecuvânteze!

  3. Val spune:

    Doar o punctare doresc sa fac…sigur, atitudinea inimii face diferenta…Ar fi, totusi, posibil, ca cineva chiar daca „a auzit” toata viata Evanghelia, dar in ultima clipa a vietii sa fii facut „click” si niciodata inainte?…. Si, poate, el, in ultima clipa, chiar sincer a zis DA asa cum toata viata tot sincer a zis NU?

    • alexpop7620 spune:

      Frate Val, desigur că toate lucrurile sunt posibile, altfel nu am avea un Dumnezeu supranatural. El poate mântui pe cineva chiar și în ultima clipă a vieții, nimeni nu-L poate opri, însă oamenii nu se pot culca pe perna asta: ˝am timp; sunt încă tânăr˝, iar noi nu putem predica așa ceva. Chemarea este ˝astăzi!˝, decizia este voluntară. Din punctul meu de vedere, uitându-mă în jurul meu la cei pe care îi cunosc bine și care s-au predat în diferite ocazii sau cunosc bine voia lui Dumnezeu cu privire la viața lor, totuși trăiesc ca și cum nici nu ar exista vreun Dumnezeu; așa cum vor ei. În urmă cu ceva timp, discutam cu cineva, o femeie care este conștientă că trebuie să facă pasul și totuși îl amână de atâția ani. I-am zis: trebuie să te decizi cât mai repede, ziua de mâine nu există. ˝Să mă ajute Dumnezeu! a zis ea.˝ Dar atât, nicio mișcare vizibilă.
      Cred că în Ceruri vom avea multe surprize :), de-o parte și de cealaltă.

Lasă un răspuns

