Copii ieftine…

Posted: 26 Decembrie 2012 in Uncategorized

˝Cine umblă cu înțelepții se face înțelept, dar cui îi place să se însoțească cu nebunii o duce rău.˝       (Proverbe 13:20)

Uitându-mă în jurul meu, fie în lume, fie uneori între credincioși, constat cu uimire că unii dintre noi nu mai sunt(em) altceva decât niște copii ieftine. Copii, mai mult sau mai puțin fidele ale unor așa zise ˝staruri˝ din lumea, sportului, filmului, muzicii; în general din industria divertismentului. Suntem infectați cu virusul ˝de-a fii ca ei˝, ei, cei pe care îi urmărim cu atâta entuziasm. Îi idolatrizăm: știm ce mașină conduc, ce număr poartă la pantofi, ce înghețată le place sau cu ce-și omoară timpul liber. Suntem (atât bărbații cât și femeile) atât de obsedați de ei încât vrem neapărat să fim ca ei. Frezați, gelați, vopsiți, tatuați până în cele mai intime zone, cercelați, etc, în toate vrem să le fim atât de credincioși (fideli), încât uităm că suntem, fiecare în parte, creați ca unicat, din punct de vedere fizic și personal. Nu mai vrem să fim noi înșine, ci vrem să fim ca alții, ca cei mai proeminenți.

Pe plan mai restrâns, în mediul nostru mioritic, lucrurile stau și mai grav. Ne ˝belim˝ ochii zi de zi în fața televizoarelor, urmărind cu entuziasm pe la diverse show-uri cete întregi de maneliști inculți, semianalfabeți și de multe ori cu un limbaj din ce în ce mai obscen. Ne distrează de minune Vacanța Mare, Divertis, și alții cărora mi se face silă să le pronunț doar numele. Am rămas șocat când într-o zi, o credincioasă ,trecută de vârsta mijlocie, se chinuia din greu să-și aducă aminte pasajul citit din Scriptură la slujba de dimineață, dar își aducea perfect aminte cum se prosteau, serile trecute, cei de la ˝Trăzniți în Nato˝. Diversele emisiuni tv. care promovează infidelitatea în familie, rebeliunea copiilor față de părinți, etc, sunt în topul preferințelor fraților. Am prins câte ceva din zbor: ¨Iubiri interzise, schimb de mame, cu ochii…,etc.˝ Ora de rugăciune de la biserică o poți înlocui ușor cu ˝Noră pentru mama˝. La început te mustră umpic conștiința, dar trece repede. Doamne iartă-mă! numa` la asta mă mai uit; săptămâna asta :). Dacă diavolul știe să facă ceva, atunci asta e că știe să prostească…pe alții.

Scriu aceste rânduri gândindu-mă la faptul că se apropie cu pași repezi perioada din an în care divertismentul este la el acasă, în casele noastre. Sfârșitul anului (mai ales că acum omenirea a fentat APOCALIPSA MAYAȘĂ) va aduce numai ˝bucurii˝, și dorințe de bine pentru anul viitor. Dar Dumnezeu unde va fi în aceste zile? Tot acolo unde a fost și mai înainte? Frate, îmi vei zice, Dumnezeu este pe primul loc în viața mea! Te cred, însă nu-i suficient; Dumnezeu vrea totul, nu doar primul loc.

Sărbătorile acestea, Nașterea Domnului, care se apropie de sfârșit, mi-au confirmat încă o dată, vechea bănuială, că pentru unii dintre noi Dumnezeu nu (mai) este nici măcar pe primul loc. A fost detronat de mult, alungat și hăituit. Inamicul? Un bătrân burtos, îmbrăcat în roșu și cu o barbă lungă, albă, de sub care rânjind, ironic, parcă vrea a spune: ˝Te-am învins Nazarineanule!˝

Da, l-am ajutat să învingă; ferice de noi.

Comentarii
  1. Val spune:

    Cat de adevarat ai descris realitatea (si) din bisericile si credinciosii asa zisi convervatori.

    • Pop Alexandru spune:

      Da, din păcate, este vorba de așa ziși creștini conservatori. Știți la ce mă refer: când îi vorba de mersul la biserică: batic (cu colț), fustă (neapărat-fie ea și mai indecentă), decolteu (nu contează), etc. Ne dăm în figuri cu ˝minunățiile pe patru roți˝, gelați până pe părul de pe piept și expunându-ne cele mai fițoase haine (de firmă chinezească), credem că mergem bine pe cale. Mă îndoiesc. Creștinism conservator înseamnă mai mult decât a merge la biserică; creștinism înseamnă a fii biserică. Apropo: îmi place să mă consider un creștin conservator. Sper că înțeleg binișor ce înseamnă ăsta. 🙂

      • Val spune:

        Da inteleg f bine, desi eu, personal, nu consider ca conservatorismul este o valoare biblica. Mai mult cred ca Dumnezeu este in egala masura (mai mult sau mai putin) conservator si liberal. Dar stiu ca atunci cand in general ne referim la conservatorism, ne referim de fapt la faptul ca pastram notiunea originala a credintei asa cum a fost data si nu acceptam abateri de la ea sub scuza ca vremurile s.au schimbat.

  2. Pop Alexandru spune:

    Și încă ceva: ieri am fost bombardat cu mesaje ˝plagiate˝ (sincer, mai bine nu mi le-ar trimite, parcă nu mai știe nimeni să compună o urare din suflet). Citez unul, primit de la creștini conservatori, de genul celor de mai sus: ˝…Anul Nou bate la ușă, a venit cu gânduri bune. UN PAHAR VREA SĂ CIOCNEASCĂ și din clopoțel să sune…˝ Șă ciocnim pahare? Oau, interesant. Pline cu ce???
    De Crăciun, altă ˝perlă˝ (predicator, om de 60 de ani): ˝bună, eu sunt Moșu, cel micuț cu nasul roșu, și-am venit prin telefon, nu pe ușă sau pe horn…˝
    Vă rog, nu mă mai binecuvântați cu astfel de urări.

  3. Pop Alexandru spune:

    În multe biserici, conservatorismul înseamnă un fel de tipar în îmbrăcăminte, în special când este vorba de batic și fustă. Doctrina este foarte puțin luată în seamă, pentru că suntem ˝pe lângă Biblie˝
    Nu generalizez, acesta este mediul meu înconjurător, și prin Diaspora, pe unde am umblat.

  4. Simona spune:

    Este trist si dureros acest lucru, l-am experimentat de curand si sunt dezamagita de situatia bisericilor de azi; stiu ca nu este bine sa judec, insa concluzia mea a fost ca timpul personal de „camaruta” in partasie cu Tatal, este cel mai important.

  5. alexpop7620 spune:

    Da, nu-i vorba de judecată, ci este un fapt real. Vă doresc binecuvântări, în timpul de ˝cămăruță˝; pare a fi neglijat în ultimul timp, dar totuși sunt oameni care-l respectă.

Lasă un răspuns

