Învață-mă să ascult

Posted: 17 Martie 2013 in Uncategorized

˝Doamne, învață-mă să ascult! Vremurile sunt gălăgioase, iar urechile mele sunt obosite de miile de sunete stridente care le asaltează încontinuu. Dă-mi duhul băiețelului Samuel care ți-a spus: ˝Vorbește, căci robul Tău ascultă!˝ Lasă-mă să Te aud vorbind în inima mea, lasă-mă să mă obișnuiesc cu sunetul glasului Tău, pentru ca timbrul lui să-mi fie cunoscut atunci când zgomotele pământului se vor stinge și singurul sunet care se va mai auzi va fi muzica glasului Tău care-mi vorbește. Amin.˝ A.W. Tozer

Înțelepte sunt cuvintele marelui om al lui Dumnezeu, scrise în urmă cu mai bine de 50 de ani. Muncind în diverse domenii, am observat că unii oameni, care folosesc utilaje industriale, agricole sau altele care emit zgomote puternice, folosesc, pentru a diminua din poluarea sonoră, dopuri, sau căști care le protejează urechile. În urmă cu ceva timp, au apărut pe piață chiar și căști de protecție pentru urechi în care este încorporat un aparat de radio. Nu mai auzi zgomote din afară dar auzi altceva, la fel de zgomotos, uneori. (Urechile mele sunt foarte sensibile, și nu pot suporta nici măcar cinci minute un asemenea aparat; face mai mult rău decât zgomotul produs de un picamăr, de exemplu).

Făcând o analogie la ce scriam mai sus, mă gândesc că unul din scopurile diavolului este să pună oamenilor dopuri în urechi. El nu vrea ca oamenii să asculte vocea lui Dumnezeu. Va face orice pentru a împiedica lucrul acesta: ˝Cine are urechi să asculte ce zice bisericilor Duhul!˝ Ba mai mult, el nu se va mai mulțumi să astupe urechile cu dopuri – acestea sunt de modă veche, ci va folosi metode mai moderne și mai sofisticate. El pune pe urechi ˝căști cu radio˝, acestea au capacitatea de a-i împlini două scopuri dintr-o lovitură. În primul rând surzesc urechile, nu lasă să pătrundă niciun zgomot din exterior, și în al doilea rând, prin intermediul ˝undelor˝ proprii, transmite urechii omului ceea ce el dorește, întocmai ca și radioul.

Interesant însă, căștile lui cu radio sunt așa de invizibile, încât uneori nici nu ne dăm seama că le purtăm. Nu ne fură din aspectul fizic exterior, nu ne iau din frumusețe, nu ne afectează coafura și le putem purta în orice context; chiar și la biserică!!! Întrebarea logică (pentru cine mai folosește logica) se pune: ˝Oare, într-o lume în care fiecare aleargă în grabă mare în stânga și-n dreapta, în sus și-n jos; într-o vreme în care în fiecare cameră din locuința noastră, poate merge câte un televizor (la timp și nelatimp), cel puțin un computer este conectat la internet, et c, mai aud urechile noastre vocea lui Dumnezeu? Mai suntem sensibili la glasul Lui? Poate că ar fi timpul să ne oprim în loc și să ne examinăm starea. Să ne scoatem dopurile din urechi și să aruncăm căștile la coșul de gunoi. Domnul are nevoie de noi echipați ca străjerul în post: mereu atent, vigilent, niciun lucru să nu-i distragă atenția de la slujba pe care o are, și…fără căști cu radio pe urechi.

˝Oile Mele ascultă glasul Meu. Eu le cunosc și ele vin după Mine.˝ Ev. Ioan 10:27

Lasă un răspuns

