Intrarea Maicii Domnului în…biserică

Posted: 21 Noiembrie 2013 in Uncategorized

Astăzi, de dimineață, aveam nevoie de un instalator. Am sunat, însă în zadar, omul avea liber: „Sărbătoarea intrării Maicii Domnului în biserică.” Habar n-aveam. De fapt nici nu conta asta. Unii zic că nu-i bine să lucrezi nimic; îți poate muri ceva în grajd. M-am riscat, că n-am nimic în grajd :).
Nu știu de unde atâtea sărbători în poporul român, dar știu una: „ne place la nebunie să avem multe zile în care să nu facem nimic, și-atunci am inventat tot felul de sfinți care intră, și ies din biserică, Paraschive și Sânziene, et c.
Toți sunt onorați cu mare fast, dar întrebarea, logică, se pune: „unde-i Dumnezeu în toate acestea?”
Nicăieri! El n-are de-a face cu așa ceva.
Nu știu când a intrat Maica Domnului în biserică, sau când a ieșit. Cert este că ea făcea parte din Biserică. A fost acolo de la început, și printre primii- mai bine de o sută de anonimi, anonimi ai Domnului care cu siguranță ar prefera să rămână așa decât numele lor să fie scrise cu roșu în niște calendare, ai căror proprietari să nu lucreze în zilele dedicate lor, din cauza fricii de a nu le muri ceva în grajd.
Unde-am ajuns popor cre(ș)tin?!
De fapt, greșesc; doar unora li se pare că am fii „creștini încă de pe vremea lui Decebal.”

Lasă un răspuns

