Die Bibel (Biblia)

Posted: 19 Ianuarie 2014 in Uncategorized

În ultimii ani mi-am făcut un obicei din a dărui Biblii. Nu le mai știu numărul, și nici nu contează, m-aș bucura însă dacă doar 5% dintre câte am distribuit sunt folosite. Poza de mai sus este surprinsă în momentul în care am dăruit o Biblie în limba germană, unui coleg de muncă austriac, la împlinirea vârstei de 70 de ani. Din păcate, ea nu face parte din cele 5% probabil folosite. Stă undeva într-un loc sigur, într-o bibliotecă, alături de alte cărți, și, nedeschisă, are aceeași valoare ca și o carte de povești. De fapt, am ajuns la concluzia că pentru Karl este doar o carte de povești, scrisă de oameni deștepți. Am încercat să-l motivez să citească, însă fără rost; în afara televizorului și a ziarului,… nimic.
Recent, discutam cu un prieten, care mi-a spus că știe pe cineva care își prepară țigări folosind tutun și, pe post de hârtie, pagini din Biblie!!! Categoric omul acesta face două lucruri rele deodată: își distruge sănătatea și profanează Biblia. Dar dacă stau bine și mă gândesc, diferența dintre cei doi nu este prea mare, din contră, fumătorul are un har în plus, chiar profanând Cartea. În timp ce unul o ține la loc sigur în bibliotecă, celălalt în timp ce rupe o foaie, poate dă peste versetul ˝Fiindcă atât de mult a iubit Dumnezeu lumea…˝ sau: ˝Veniți la mine toți cei trudiți și împovărați, și Eu vă voi da odihnă˝ Poate, până va consuma o Biblie, sau două, sau trei, va da cu ochii de versetul potrivit pentru sufletul lui. Desigur, este doar o probabilitate să se întâmple asta, dar este ceva mai mult decât pentru cel care nu se atinge de Scriptură, ci o ține în vitrină ca pe un talisman.
Sincer, m-aș bucura mai mult să știu că toate Bibliile pe care le-am dat au fost fumate, dar fumătorii s-au pocăit, decât să mă gândesc că sunt ținute pe post de album de poze sau colectoare de praf în sufragerii.

Lasă un răspuns

