Mai întâi plăcere, apoi…durere

Posted: 17 Mai 2015 in Uncategorized

„Șoapta” îți spune, discret, la ureche: „Doar un pahar! Doar o doză! Chiar crezi că-i asta o problemă?
Poate că contează prea puțin ce aș crede eu despre asta – de fapt, în unele circumstanțe, pentru unii nu prea a contat părerea mea, însă poate cuvintele unuia care le-a probat pe toate are o anumită doză de valoare. Ascultați cuvintele înțeleptului:

„Ale cui sunt vaietele? Ale cui sunt oftările? Ale cui sunt neînţelegerile? Ale cui sunt plângerile? Ale cui sunt rănirile fără pricină? Ai cui sunt ochii roşii?
Ale celor ce întârzie la vin, şi se duc să golească paharul cu vin amestecat.
Nu te uita la vin când curge roşu şi face mărgăritare în pahar; el alunecă uşor,
dar pe urmă ca un şarpe muşcă şi înţeapă ca un basilisc.
Ochii ţi se vor uita după femeile altora, şi inima îţi va vorbi prostii.
Vei fi ca un om culcat în mijlocul mării, ca un om culcat pe vârful unui catarg.
M-a lovit dar nu mă doare! M-a bătut dar nu simt nimic! Când mă voi trezi? Mai vreau vin!” (Proverbe 23:29-35)

Nu că încerc să fiu mai convingător, însă îmi aduc aminte că într-o fabulă (a lui Esop, dacă nu greșesc) scrie că un scorpion vroia să ajungă într-un anumit loc, la prietenii lui. În drumul său a dat peste un râu care-l împiedica să meargă mai departe. S-a gândit în fel și chip cum să facă, iar la urmă, pe când era gata să renunțe i-a venit o idee: s-a dus la o broscuță care se odihnea pe malul râului și i-a zis: „Rogu-te, n-ai vrea să mă treci și pe mine dincolo de râu, că eu nu știu să inot și mi-e frică să nu mă înec.” Broscuța, însă, fără să stea mult pe gânduri i-a răspuns: „Nu!” Dar de ce?”a întrebat-o cu o față pleoștită scorpionul. „Pentru că ești un scorpion, și mi-e frică că mă vei înțepa” a răspuns hotărătă broscuța. „Dar crezi că sunt așa de prost? Dacă te-aș înțepa, tu ai muri iar eu m-as îneca repede.” răspunse de îndată scorpionul.
„Bine,” murmură broscuța, „urcă-te pe spinarea mea.”
Zis și făcut. Scorpionul se afla în al nouălea cer de bucurie. Însă, când se apropiau cei doi de malul celălalt, scorpionul o înțepă pe biata broscuță. Ajunsă, cu ultimele puteri, pe mal, întoarse ochii spre scorpion și cu voacea tot mai înceată întrebă: „De ce?” „Pentru că sunt doar un scorpion!” răspunse satisfăcut mincinosul.
Tot așa, alcoolului nu-i pasă când poliția îți va suspenda permisul de conducere. Nu-i va păsa când te vei face de rușine înaintea oamenilor. Nu va avea nicio mustrare de conștiință când îți vei bate nevasta sau copiii. Iar dacă vei ajunge în închisoare din cauza lui, să știi că nu-i va fi milă de tine; nu va veni să te viziteze.
Iar atunci când vei întreba”De ce?” vei afla un singur răspuns: „Pentru că sunt doar alcool, și asta mi-e menirea!”

Lasă un răspuns

